Párperces

Párperces

Jézus a vízen jár

2022. augusztus 02. - Párperces

Kisfilm Márk evangéliumának egy szakasza alapján
(Márk 6,45–52)

 

Jézus mondja: „Bízzatok, én vagyok, ne féljetek!” (Márk 6,50)

 

Nagy szükségünk van Jézus Krisztus fenti biztatására.

Ez a kisfilm, huszonöt percben, nyolcszor háromperces egységekben, versről versre haladva fogalmazza meg az evangéliumi történet bátorító üzeneteit, nyolc zenebetéttel és átgondolt képi világgal, amely az üzenet befogadását segíti és nem a történetet akarja láttatni.

Köszönet Márton Gergely kommunikációs munkatársunknak, aki nélkül ez a kisfilm soha nem születhetett volna meg.

Egy éven át készült ez az anyag, amelyben megtapasztaltam azt a boldogságot, amely a „lassúság” öröme (Milan Kundera). Mennyei élmény volt ez a tapasztalat egy olyan közegben, ahol lassan egy gondolatot sem lehet nyugodtan végigfuttatni az értelmünkön és a szívünkön, mégis beszélni és cselekedni kell, most, azonnal, szigorú határidőre.

Ebben a kisfilmben – egy éves érlelődési folyamaton át – minden szót, zenét, képet átgondoltam és addig nem engedtem el, amíg nem lett az kristálytisztává számomra. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy mások számára is ezt az élményt jelentheti ez az anyag, de nekem magamnak életmentően szükségem volt erre a tapasztalatra: akkor engedni el valamit, amikor felülről megérlelte azt a Lélek.

Üdvösséges élmény volt határidő, kapkodás, gürcölés nélkül tenni valami az Úr ügyében, ami valóban örömöt okoz, aminél nem szorongat semmi külső kényszer. Olyan csodás volt ez a tapasztalat, mint amikor Jézus a tengeren járt: nem kellett beleveszni a „gyorsan, most, azonnal ezt is meg azt is” óceánjába.

A 2021. július 18-án elhangzott igehirdetés képezte e kisfilm kiindulását, amelyből nyolc Kossuth Rádiós reggeli püspöki meditációs ima készült el 2021. július 21 – augusztus 7 között, majd ezekből a hanganyagokból készült el a nyolc „Párperces” kisfilm, 2021. szeptember 6 – 2022. június 19 között.

Ezt csak azért írom le ilyen alaposan, hogy érzékeltessem a „lassúság” mennyei, átgondolt, kiérlelt örömét, amely megváltóan megszólítóvá teszi Jézus Krisztus bátorítását egy öngyilkosan rohanó, embertelenedő, indulatokkal teli, háborúskodó világban: „Bízzatok, én vagyok, ne féljetek!”

Balatonalmádi, 2022. augusztus 2.

Steinbach József

A bejegyzés trackback címe:

https://parpercesek.blog.hu/api/trackback/id/tr5817896467
süti beállítások módosítása